SURAT UNTUK SUAMI ❤️

Assalamualaikum suamiku ❤️
Mudah-mudahan kamu sentiasa berada dalam lindungan Tuhan.
Dan mudah-mudahan juga kasih sayang kita kekal sampai ke syurga dan selama-lamanya.

First sekali, sayang nak ucapkan terima kasih sebab bie dah berjaya  menjadi suami yang terbaik (superhubby) untuk sayang dan ayah yang terbaik (superdaddy) untuk bakal anak kita. Sejujurnya dalam hidup sayang tak pernah lagi sayang rasa sebahagia macam detik ini bersama orang yang sayang selepas keluarga sayang. Terima kasih sebab memilih untuk hadir dari  first time kita bertentangan mata.🙈 Dah hampir setahun kita berumah tangga, Alhamdulillah bie tak pernah abaikan tanggungjawab bie sebagai suami bahkan bie terpaksa berkorban, kerja sungguh-sungguh untuk sayang dan bakal anak kita. Sayang tahu bie tanggung semua susah payah, penat dan letih semuanya seorang diri untuk sayang dan bakal anak kita, bie sediakan segala keperluan sayang, bie lebihkan diri sayang dan bakal anak kita sampai keperluan dan kehendak diri bie pun bie ketepikan untuk kami. Sayang tahu, bie terpaksa korbankan tidur dan rehat bie semata-mata nak bawa sayang dan bakal anak kita ke klinik. Sungguh banyak yang bie telah korbankan untuk kami, tak mampu diungkap dengan kata-kata. Sayang yakin bakal anak pasti kita bangga ada seorang ayah macam bie.
Hanya Allah yang mampu balas kebaikan dan keikhlasan bie.
Sayang doakan mudah-mudahan syurga buatmu, suamiku dunia dan akhirat.

Terima kasih bie sebab dah berusaha sungguh-sungguh untuk dapatkan apa yang sayang mengidam walaupun makanan tu susah nak dapat. Jangan risau tau, baby jr akan faham dan dia tahu ayah dia dah berusaha sehabis baik untuk dia walaupun dia belum lahir ke dunia lagi. Terima kasih ya bie, selalu berulang alik dari Subang ke Gombak walaupun cuma seminggu sekali semata-mata untuk jenguk sayang dan bakal anak kita, bawa apa sahaja yang sayang nak, lepas tu makan sama-sama, indah sangat waktu kita bersama walaupun hanya dalam dua ke tiga jam je kita dapat luangkan masa. Jujur, sayang bahagia sangat. Sebaknya Ya Allah ! Terima kasih juga bie sebab selalu je nasihat sayang, banyak sangat benda lebih-lebih lagi waktu sayang mengandung ni. Bie tanya mak bie, cari penyelesaian atas setiap perubahan yang berlaku dalam diri sayang waktu mengandung ni. Bie selalu ada waktu sayang sedih, waktu sayang stress, waktu sayang perlukan teman untuk bercerita. Terharu sebab nampak macam mana usaha bie, layanan bie terhadap sayang sebagai isteri, bie jaga sayang walaupun kita tinggal berjauhan. Sayang tahu yang bie sungguh-sungguh risaukan sayang dan bakal anak kita dan hampir setiap masa bie akan tanya sayang yang sayang okay tak, ada apa-apa yang berlaku, sakit mana-mana tak. Ya Allah, terharunya! Yang paling penting, bie selalu tunggu sayang. Maaf ea sayang selalu lambat bila berjanji dengan bie. Tapi bie tak pernah sekali pun marah. Ya, bie anugerah terindah dari Tuhan buat sayang dan bakal anak kita !

Sayang minta maaf ya. Sayang tahu sayang ni degil, selalu marah-marah kalau sayang stress dan bad mood dengan biekalau bie nasihat sayang kekadang nampak macam tak endahkan nasihat bie tapi bie tetap sabar dengan sayang. Percayalah bie, waktu sayang nak buat sesuatu mesti sayang akan teringat bie dulu dan apa yang bie dah nasihatkan sayang. Sejujurnya sayang rindu semua tentang kita. Terima kasih juga sebab bie redha sayang sambung belajar walupun kita dah nikah, berumah tangga. Sayang minta maaf, kekadang sayang busy sangat-sangat belajar, buat assignment sampai sayang tak reply chat bie. Sayang tahu sebagai suami, mesti bie nak kita tinggal sebumbung, jalani kehidupan macam pasangan lain, sayang sediakan segala keperluan bie, jaga makan pakai minum bie bukan? Sayang minta maaf banyak-banyak sebab sayang eager nak sambung belajar, mungkin bie akan nampak sayang utamakan impian sayang daripada bie dan selfish bukan? Maafkan sayang, bie. Sejujurnya sayang rasa bersalah sangat-sangat, rasa berdosa. Tapi izinkan sayang ya bie, 2-3 tahun sahaja lagi. InsyaAllah lepas settle semua ni sayang tunaikan impian bie. Ingat lagi tak impian bie? Sayang pernah tanya bie apa yang bie nak dalam hidup ni? Waktu tu kita dating, kalau tak salah sayang time tu kita dekat Lawer tengah on the way pergi menara.  Bie cakap dekat sayang bie nak ada keluarga, nak ada isteri dan anak-anak, nak hidup besederhana. InsyaAllah bie, panjang umur murah rezeki, sayang akan tunaikan impian bie tau?

Last sekali, sayang nak ucapkan Happy anniversary yang pertama and happy birthday yang ke-26 buat suamiku tercinta, Mohd Azree Abu ❤️ Sayang sayang bie banyak-banyak, sayang sayang bie sangat-sangat. Sayang doakan moga Allah ampunkan dosa bie, permudahkan urusan hidup bie, murahkan rezeki bie, jauhkan bie dari bahaya dunia dan akhirat dan moga Allah sembuhkan bie  dan angkat segala penat lelah, susah payah bie yang dah berkorban untuk sayang dan bakal anak kita. Tahun kedua dan ketiga hari lahir bie, sayang tak mampu nak bagi hadiah yang mahal macam isteri orang lain. Hanya senaskah surat dari hati dan doa je yang sayang mampu bie. Noratirah sayang Mohd Azree, mmuah.

Pss// Sayang mintak maaf baby waktu sayang tulis confession ni, bie tegur sayang sebab sayang tidur lewat tu. Sayang rasa nak sangat-sangat tulis untuk suami sayang ni. Dan pada waktu sayang tulis ni, bakal anak kita gerak-gerak, mungkin dia nak mengiyakan apa yang ibu dia cakap dekat ayah dia kan ? hihihi.



Comments

Popular posts from this blog

HI ORALCON💊

JOURNEY AS A LAW STUDENT (1) 📑

2ND PREGNANCY JOURNEY (PART 2) | GDM ON DIET & UBAT + BSP = 🔥